Lets Dialog And Quest Download 519 Aufrufe Speichern Drucken Weiterleiten PDF an Freunde weiterleiten: Ihre IP-Adresse wird aus Sicherheitsgründen gespeichert um kriminelle Aktivitäten und unerlaubten Spam zu unterbinden. Leiten Sie nur E-Mails weiter, wo der Empfänger mit dem Versand auch einverstanden ist. Ihre E-Mail Adresse Ihr Name Empfänger E-Mail Adresse Empfänger Name Ihre zusätzliche Nachricht Eigene PDF Hochladen PDF & Publisher Info (QR-Code downloaden) Massenbachhausenassenbachhausen, 08.12.2020 https://pdf-ins-internet.de/?p=93698 Documentation Of the Asset "LetsDialogAndQuest" Documentation Of the Asset "LetsDialogAndQuest" Teilen: Unreal Lets Dialog and Quest First: x Thank you for purchasing ³/HWV'LDORJDQG4XHVW´ x Do you have any problems integrating this asset or do you need help or have wishes for your project? Just send us an email to: RoBaGames@web.de And sorry for my English !! Part 1: Integrate into your project Part 2: Create a dialog Part 3: Create a DialogTree Part 4: Create a quest Part 5: Cameras Part 6: Manage Sequences Part 7: Other Blueprints Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der Puplisher Kontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Part1: Integrate into your project Editing your Player CharacterBP: First open your player character blueprint and add the ³AC Dialog And Quest´FRPSRQHQW 7KHQ&OLFNRQWKH³$&'LDORJ$QG4XHVW´Component. In the Details Panel make your settings: x ,QWKHVHFWLRQ³6HWXS´VHWIs Dialog Character and Is Player Character to true! x Then give your Character a unique Name! ,03257$17$OO³XQLTXHQDPHV´PD\RQO\DSSHDU once in the game!!! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. These names must be the same! x ,QWKH6HFWLRQ³0DVWHU'DWD´FOLFNRQWKHSOXVEXWWRQ and make your settings for your CharacterBP. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. x Set all Names x Choose a Display-Name. (The Display Name only appears in the Dialog Widget) x Choose a Icon. The Image size for the Icon is 197x245 Next click on the Class Settings button in your CharacterBP. In the Details panel of the Class Settings click on the DGGEXWWRQDQGDGGWKH³BPI Dialog and Quest´ Interface! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. In the Event Graph of your CharacterBP, enter all events as in the following pictures. ,QVWHDGRIWKH³IROORZ&DPHUD´\RXKDYHWRLQVHUW the Camera of the CharacterBP! Instead of ³3UHVVHG)´\RXFDQDOVRXVHDQ(YHQWRI your Inputs in your Project Settings. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. ,QVWHDGRI³3UHVVHG4´\RXFDQDOVRXVHDQ(YHQWRI your Inputs in your Project Settings. Now your Player CharacterBP is finished. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Editing the Characters we want to interact: Open the blueprint of the Character you want to interact DQGDGGWKH³AC Dialog And Quest´FRPSRQHQW 7KHQ&OLFNRQWKH³$&'LDORJ$QG4XHVW´&RPSRQHQW In the Details Panel make your settings. ,QWKHVHFWLRQ³6HWXS´ x set Is Dialog Character to true x set Is Player Character to NOT true! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Then give your Character a unique Name! ,03257$17$OO³XQLTXHQDPHV´PD\RQO\DSSHDU once in the game!!! &KHFN³,V3OD\HU&KDUDFWHU´LV127WUXH Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Next click on the Class Settings button of the CharacterBP In the Details panel of the Class Settings click on the DGGEXWWRQDQGDGGWKH³BPI Dialog and Quest´ Interface! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. In the Viewport of CharacterBP add a Sphere Collision and name it InteractionRange. As soon as your character overlaps with the InteractionRange, a dialog is possible. Click on the InteractionRange and in the Details Panel make your settings. x Sphere Radius: 150 x Collision set as in the picture Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Next in the Viewport of CharacterBP add a Widget and name it InteractionWidget. Click on the Interaction Widget and in the Details Panel make your settings. x Position: The Widget should be positioned over the character Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. x 8VHU,QWHUIDFHDGGWKH³:%3B,QWHUDFWLRQ,QIR In the Event Graph of CharacterBP, enter all events as in the following pictures. Picture1 Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Picture2 Picture3 Picture4 Now the Integration is finished and the characters are ready for dialog. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Part2: Create a Dialog You can choose between two dialog modes. One DialogMode: x When addressing the character, he only gives a sentence (if desired with sound or animation) like the DemR&KDUDFWHUV³&LWL]HQ´LQWKH'HPR0DS Real DialogMode: x The Real DialogMode contains all functions (questions, answers with or without sounds and DQLPDWLRQVOLNHWKH'HPR&KDUDFWHUV³%RE´ /LW]´)UHGG\´LQWKH'HPR0DS Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Create a OneDialog: In the Event Graph of CharacterBP we want to interact, enter the event as in the following picture. You can choose between three options: x OnlyText: only the DialogText is displayed x TextWithSound: the DialogText is displayed and a sound is played x TextWithAnimation: the DialogText is displayed and a Animation is played (put the sound if desired in the AnimationMontage) 7KHQFOLFNRQWKH³$&B'LDORJ$QG4XHVW&RPSRQHQW´ and in the Details Panel make your settings. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. x CharName: enter the name of the character x Text for Dialog: enter the text of the dialog x Sound: insert sound if desired x Animation: insert animation if desired x Time: enter the Time how long show the text of dialog x Icon: insert the Icon of the character (size: 197x245) The One Dialog is finished! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Create a RealDialog: Open the CharacterBP we want to Interact and enter the event as in the following picture with your settings. Use Char Icon: x Is character Icon visible or not Set Player in Front Of: x Positions the player in front of the dialog character Front distance: x The distance between the player and the dialog FKDUDFWHU,I³6HWSOD\HULQIURQWRI´LVWUXH Rotate Chars To Each Other: x Rotate the player and the dialog character face to face (is recommended) Camera Switch: x A new camera is used instead of the player camera Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Camera Focus On: x At whom the camera is pointed. On the player or on the dialog character Camera position: x Which camera should be used (to create new camera positions, please see Part ³DGGnew FDPHUDSRVLWLRQ´ My Cam Position: x :KHQ\RXVHW³1RWXVH´LQWKH³&DPHUD3RVLWLRQ´ then you can add position here. Face Or Body Cam Optimization: x The character that is not in focus (player or dialog character) is faded out. Useful for the face or body camera. Now open the Player CharacterBP and click on the ³$&B'LDORJ$QG4XHVW&RPSRQHQW Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. These names must be the same! In the Details Panel add a new Character in the ³0DVWHU'DWD´ IMPORTANT: All characters with whom you want to have a dialog must be added in the ³0DVWHU'DWD´RIWKH3OD\HU-CharacterBP !!! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Click on the Plus Button in the MasterData to add a new Dialog Character. x Enter the Names. The name must be the same as the UniqueName you gave the dialog character!!! x Enter the display name x Insert a Icon x Keep the dialog index at one. The dialog index can be changed during a dialog or an event. x In the DialogIndex_BehaviorTree add a Dialog tree. A DialogCharacter can have several DialogTrees. The inserted DialogTree is used depending on the dialog index. For example the 'HPR&KDUDFWHU³/LW]´LQWKH'HPR0DSfor create a DialogTree see the next part) Create a RealDialog is finished Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Part2: Create a DialogTree 7KHHDVLHVWZD\LVWRGXSOLFDWHWKH³%7B([DPSOH´LQ ³'LDORJ%HKDYLRU7UHH´IROGHUDQGUHQDPHLW Open the new BehaviorTree. On the right side there are all nodes that you need to create a Dialog. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. BehaviorTree Nodes: ³%3B6SHDN´: is used for a simple sentence. In the Details Panel RI³%3B6SHDN´ make your settings. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Dialog Options: x OnlyText: only the DialogText is displayed x TextWithSound: the DialogText is displayed and a sound is played x TextWithAnimation: the DialogText is displayed and a Animation is played (put the sound if desired in the AnimationMontage) Dialog Text: x enter the text of the dialog CharacterName: x enter the name of the character CharacterWhoPlayAnimation: x set which character play animation (PlayerOrDialogCharacter) Sound: x insert sound to be played AnimationMontage: x insert animation to be played ChangeBS_Style: x Should the BlendSpace of the character changed (This is useful if your character to assume a GLIIHUHQWSRVLWLRQIRUH[DPSOHOLNH³/LW]´LQWKH Demo when he kneels) BS Style: x which BlendSpace should be used Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. ³%3B&DPHUD6ZLWFK´ is used for a camera switch ,QWKH'HWDLOV3DQHORI³%3B&DPHUD6ZLWFK´PDNH\RXU settings. Camera Focus On: x At whom the camera is pointed. On the player or on the dialog character Camera position: x Which camera should be used (to create new FDPHUDSRVLWLRQVSOHDVHVHH3DUW³DGGQHZ FDPHUDSRVLWLRQ´ My Cam Position: x When \RXVHW³1RWXVH´LQWKH³&DPHUD3RVLWLRQ´ then you can add position here. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Face Or Body Cam Optimization: x The character that is not in focus (player or dialog character) is faded out. Useful for the face or body camera. ³%3BAnswer´ gives the possible answers of the player ,QWKH'HWDLOV3DQHORI³%3B$QVZHU´PDNH\RXUVHWWLQJV CharacterName: x enter the name of the character who give the answer Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Answers: x By clicking the plus button you can add answer options. Add the desired answer text. An answer button is created for each answer! So just add as many answers as you need and delete the rest. ³%3BSetNewData´ allows you to change the dialog index of a character or the mission index of a quest or add a new quest. ,QWKH'HWDLOV3DQHORI³%3B6HW1HZ'DWD´PDNH\RXU settings. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. New Data Function: You can choose between three options: x AddNewMissionToCharacter: adds a new mission to a QuestCharacter x SetNewMissionIndexPart: Updated mission index x SetNewDialogIndex: Updated Dialog index Unique Char Name: On which character the change should be made (the character must be available in the MasterData of the PlayerCharacterBP) Mission Name: Which mission should be updated New Mission Index Part: The new Mission Index part of the mission New Dialog Index: The new Dialog Index of the DialogCharacter. Show Info Widget: Should InfoWidget be displayed Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. ³%3BCheck´ allows you to check the required data (MissionIndex or DialogIndex) ,QWKH'HWDLOV3DQHORI³%3B6HW1HZ'DWD´PDNH\RXU settings. Check Data: You can choose between two options: x MissionIndex: Mission index should be checked x DialogIndex: Dialog index should be checked Unique Char Name: On which character the check should be made (the character must be available in the MasterData of the PlayerCharacterBP) Mission Name: Which mission should be updated Check Mission Index Part: The new Mission Index part to be checked Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Check Data: You can choose between three options: x LessOrEqual: Is the index less or equal x Equal: Is the Index equal x GreaterOrEqual: Is the Index greater or equal Check Dialog Index: The Dialog Index to be checked ³%3BPlaySequence´ play a sequence and close dialog. ,QWKH'HWDLOV3DQHORI³%3BPlaySequence´PDNH\RXU settings. SequenceName: The name of the sequence to be played Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. OtherActorPositionAfterSeq: set the position of the other actor (other actor = the DialogCharacter) after the sequence. DestroyOtherActorAfterSeq: should the other actor be destroyed after sequence. (like the DemoCharacter KingHoneymilk in the DemoMap) In my sequences (Demomap) I only use the SkeletalMeshs of the characters and not the blueprints of the characters. I have inserted the SkeletalMeshs into a submap and stream them when I play the sequence. The blueprints characters are hidden. For this option, set ³UseStreamLevel´ and ³HiddenActors´ True. ³%3BCloseDialog´ Ends of the Dialog. For examples you can look in the demo folder at the DemoCharacters ! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Part4: Create a Quest First you have to create a QuestCharacter. The process is the same as when creating a DialogCharacter. Both a DialogCharacter and a QuestCharacter are inserted in the MasterData in the PlayerCharacterBP. This has the advantage that a DialogCharacter can also be a QuestCharacter. The QuestCharacter does not have to be a person, it can also be created as a location (for example, Elven-Forest) Now open the Player CharacterBP and click on the ³$C_DialogAndQuest Component. In the Details Panel add a new Character in the ³0DVWHU'DWD´ IMPORTANT: All QuestCharacters must be added in the ³0DVWHU'DWD´RIWKHPlayer-CharacterBP !!! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. These names must be the same! Click on the Plus Button in the MasterData to add a new QuestCharacter. x Enter the Names. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. x Enter the display name x Insert a Icon x Keep the dialog index at one. The dialog index can be changed during a dialog or an event. Is QuestCharacter: If the quest should present from the beginning of the game (like MainQuest) set it to true. If the quest is to be added later in the game set it Not True. Next you have to describe the process of your quest. For WKLV\RXRSHQWKH'DWD7DEOH³'7B0LVVLRQV´LQWKHIROGHU ³/HWV'LDORJ$QG4XHVW-DaWDWDEOHV´ &OLFNRQWKH³$GGEXWWRQ´WRDGGDQHZ0LVVLRQ,QWKH ³5DZ(GLWRU´PDNH\RXUVHWWLQJV Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Mission Name: Enter a Mission Name. The Name have to be unique!!! Change the RawName in the DataTable to the entered MissionName!! MissionDisplay Name: Enter a MissionDisplay Name Mission Max Index Part: Enter how many Parts the Mission has Mission Index Info: Click on the Plus button to add a Mission IndexPart and enter a MissionText as Example what happen in this part or what should the player do. The first IndexPart have to be 1!!! If you begin with 0 you cannot add any other parts! If the mission is to be present from the beginning of the game, go to your QuestCharacter in the MasterData of the PlayerCharacterBP and add it. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Click on the ³3OXVEXWWRQ´DQGHQWHUWKH0LVVLRQ1DPH and the MissionIndexPart. If you want to add theQuest/Mission in the course of the game, you can add it via a dialog with the ³%3B6HW1HZ'DWD´RUZLWKWKH%OXHSULQW ³$GG1HZ0LVVLRQ7R&KDUDFWHU´. Look at Demo for Examples Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. &OLFNRQWKLV³3OXV EXWWRQ´WRDGGDQHZ CameraPostion Transform and enter the name of the new Position. You can also duplicate one of the Transform Variable Part 5: Cameras To add a new CameraPosition open the Enumeration ³E_CameraPositions´LQWKHIROGHU ³/HWV'LDORJ$QG4XHVW-(QXPHUDWLRQV´ ,QWKH(QXPHUDWRUVFOLFNRQWKH³1HZ%XWWRQ´LQWKH upper right corner and enter a Name for the new camera. 1H[WRSHQWKH%3³AC_DialogAndQuest´DQGRSHQWKH IXQFWLRQ³Set Camera Transform´ Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. X + - Y - + In the Details Panel of the Transform Variable make your settings. Enter the Location for x,y,z and the Rotation for the camera. For the Groundposition Groundposition of Camera Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Connect your New CamPostion to a returnNode and then connect the ReturnNode to the new pin of the ³(B&DPHUD3RVLWLRQ´&RPSLOHDQG6DYHLW! Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Part 6: Manage Sequences To manage the sequences open the datatable ³DT_Sequences´ and enter your settings in the Row Editor. Sequence Name: Enter a Sequence Name. The Name have to be unique!!! Change the RawName in the DataTable to the entered SequenceName!!! Sequence: Select the desired sequence In my sequences (Demomap) I only use the SkeletalMeshs of the characters and not the blueprints of the characters. I have inserted the SkeletalMeshs into a submap and stream them when I play the sequence. The blueprints characters are hidden. Have you choose this option, enter the name of the Stream Level. Use New Position: Should the PlayerCharacterBP be repositioned after sequence Position After Sequence: Enter a new Worldposition of the PlayerCharacterBP if desired. For an example open the Level-Blueprint of the DemoMap Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Part 6: Other Blueprints BP_FunctionBox: The D&Q FunctionBox (BP_FunctionBox) works like a triggerbox. You can set new data (DialogIndex or MissionIndex). Put the Blueprint in your Level and position them. Then click on the Box and make your settings in the DetailPanel: Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Do Check: Is it true, the Box check the ³SetupCheckDatas´ and only if these requirements are met, the box set the new datas. Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. ³Setup New Data´: E Add New Data: You can choose between three options: x AddNewMissionToCharacter: adds a new mission to a QuestCharacter x SetNewMissionIndexPart: Updated mission index x SetNewDialogIndex: Updated Dialog index Unique Char Name: On which character the change should be made (the character must be available in the MasterData of the PlayerCharacterBP) Mission Name: Which mission should be updated New Mission Index: The new Mission Index part of the mission Show Info Widget: Should InfoWidget be displayed New Char Dialog Index: The new Dialog Index of the DialogCharacter. ³Setup Check Data´: Check Data: You can choose between two options: x MissionIndex: Mission index should be checked x DialogIndex: Dialog index should be checked Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de. Check Unique Char Name: On which character the check should be made (the character must be available in the MasterData of the PlayerCharacterBP) Check Mission Name: Which mission should be updated Check Mission Index Part: The new Mission Index part to be checked Check Function: You can choose between three options: x LessOrEqual: Is the index less or equal x Equal: Is the Index equal x GreaterOrEqual: Is the Index greater or equal Check Dialog Index: The Dialog Index to be checked You find an Example in the DemoMap Eingestellt über www.PDF-ins-Internet.de - Haftung für Inhalt und Inhaber aller Rechte ist der PuplisherKontaktdaten und Anbieterkennung des Puplishers/Autors entnehmen Sie bitte dem PDF-Archives auf www.PDF-ins-Internet.de.